Kunstlinie Almere | zomerinhuis.nl / communicatie+
Realiseer voor Kunstlinie een webportal die met online personalisatie precies die content toont, die relevant en leuk is voor bezoekers...
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
17943
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-17943,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Kunstlinie Almere

Over dit project

Kunstlinie Almere Flevoland programmeert, presenteert en produceert kunstactiviteiten voor en met de inwoners van Almere, de regio, maatschappelijke partners en betrokken bedrijven. Zij beschikt daartoe over drie podia, een flexibele expositieruimte, een architectuurstudio, leslokalen en een lounge. Hier voorzien zij de stad en de provincie van voorstellingen, festivals, evenementen, rondleidingen, lessen, masterclasses en tentoonstellingen.

 

Opdracht

KAF wil een aantal belangrijke verbeteringen doorvoeren in haar nieuwe webomgeving:

 

1. Online bezoekers (conversie) verhogen.

Door meer online bezoekers aan te trekken wil KAF meer (on-en offline) bezoek en omzet (ticketsales) realiseren.

 

2. Klantoptimalisatie:

Door een beter op de bezoeker afgestemd aanbod over alle kanalen kan KAF bezoekers beter aan zich binden. KAF wil leren wat de bezoeker beweegt en het aanbod hier continue op aanpassen over alle kanalen heen (mobiel, email, social etc)

 

3. Vergroten naamsbekendheid en merkbeleving:

Door eenheid in de online branding te creëren, wordt de naamsbekendheid vergroot en merkbeleving versterkt.

 

Insteek

Voor de bovenstaande doelstellingen realiseren we de volgende oplossingen:

 

Verhogen online bezoek

Onze response: door een betere on + offline ’zichtbaarheid’ genereren we meer omzet + ticketsales. Denk hierbij vooral ook aan het verbeteren van de zichtbaarheid naast de website. In dit geval met banners, SEO/SEA en offline advertising.

Klant insights als sales tool

Onze response: door een beter op de bezoeker afgestemd aanbod -met persona’s en door behavioral targeting- realiseren we meer klantenbinding, loyaliteit en -niet onbelangrijk- conversie. Hoe!? Omdat we door data-analyse precies weten wat de bezoeker wenst, ambieert en beweegt en de content daarvoor -op alle kanalen- continue monitoren en aanpassen.

Vergroten brand-impact

Onze response: door een betere sitestructuur, branding en toepassen van storytelling marketing vergroten we niet alleen de toegevoegde waarde van de 5 verschillende entiteiten binnen KAF, maar genereren tegelijkertijd ook een grotere herkenbaarheid en sales impact. Door de fluïde website structuur wordt er meer samenhang en interactie in de online branding geboden, zodat de inhoudelijke brand beleving versterkt wordt.

 

Insight

Het is voor culturele instellingen met een verkoopfunctie van vitaal belang om -real-time- inzicht te krijgen omtrent de motieven en vooral de wensen van haar online bezoekers. Vandaar ook dat er met online personalisatie voor KAF meerdere profielen zijn gerealiseerd, die precies die content in de website plaatsen, die relevant en interessant zijn voor al haar bezoekers. met succes wel te verstaan!

 


Bekijk website KAF

 

In samenwerking met:

Basic orange

Categorie
Communicatie, Merksessies, Narrative, Strategie, Visual Identity, Web + visual design
Tags
brand building, brand workshops., corporate narrative, creative direction, visual ID, webbuilding